azcaban

Alla inlägg under september 2012

Av Tina - 5 september 2012 21:03

Ja lilleman är betydligt bättre i sitt bakben, men går fortfarande orent på vänster bak. Ser ut som han hakar upp sig i vissa steg. Vila ett par dagar till iallfall från ridningen, springer ju en del i hagen ändå. Åååå jag vill bara galoppa nu nu nu nu..hmm saknar och rida min underbaraste Azcis hmm.. Tur han är mysig och gosa med också :-) 
Nåja vila har ju gjort susen till nu så det ska säkert bli bättre. Har ju bättrat sig fort i benet så det ska säkert lösa sig. Deppar inte ihop för det (än):-)

Gos

Av Tina - 4 september 2012 22:04

Innan jobb idag tog jag en tur bakvägen till kontoret. Vill säga att jag körde förbi alla hagarna för att säga hej till mina hästar. Vevade ner rutan (eller vad man säger när rutan styrs av en knapp och el..knappade ner rutan eller?). Sade hej Azcis hoppas allt är bra med dig. -Oj matte var är du..aha bilen jag koooommmmer full galopp ..naw mitt hjärta bara slog några extra slag för sin fina häst. Nuttehäst. 
Sen körde jag vidare och vevade ner eller knappade ner rutan på andra sidan och sade godmorgon till Billbo och han gnäggar..Gudars vad lyckligt lottad jag är med sådana goa hästar:-) 

Ikväll hade jag inne Azcis en liten sväng, men tog fort ut honom igen. Var nåååågot stimmigt i stallet och jag tror jag hatar det mer än Azcis verkar bry sig. Men i stallet vill jag ha lugn och ro det är där jag laddar batterierna. Så istället begav jag mig ner till hagen där det var tyst och skönt. Ägnade säkert en välbehövlig gostimme med Azcis. Han blev genomkliad varje millimeter på kroppen och masserad och pussad på. Han hängde med vart jag än gick i hagen och när jag började springa sprang han efter, stannade jag stannde han osv.. Kunde tom sätta mig ner o bara andras ro o frid medans han försökte äta på mina skor men insåg ganska snart att gräset runt omkring var bra mkt godare. Detta är verkligen livet att få umgås med sin häst. Jag tycker alla borde göra det som inte provat. Så meditativt härligt sitta i hagen och mysa..tiden bara flyger iväg och jag skulle kunna sitta så tills jag dör för då är jag som allra lyckligast. Inga krav, inga måsten, bara här och nu och bara du och universum med de finaste varelserna som excisterar...Lycka !!

Hmm

Av Tina - 1 september 2012 12:07

Lilleman är halt. Igår när jag skulle rida så värmde jag upp honom förhand. Kändes lite stel och fick inte riktigt med sig bak. Tänkte mest att jag inte ridit på några dagar och att det blivit kallare ute och regnat en del och att han därför var lite stel i kroppen. Extra lång uppvärmning och han blev bättre ju mer varm han blev, men i traven haltar han ordentligt vänster bak. Har säkert sträckt sig eller ngt för han är inte varm eller svullen och har inga sår på benet. 
Hade en liten tanke om det kunde vara för att hovis varit och gjort vid honom i onsdags? Förra gången hovis lyfte vänster bak så hakade det upp sig och han kunde inte sätta ner benet först. Precis som om han fick kramp eller ngt. Dock frågade jag hovis denna gången hur det hade gått med vänster bak och det hade inte varit något konstigt den här gången. Men vet ju inte ändå om han fått ont av det? Iallafall en tanke om vad det kan vara och bero på, eftersom det kom när han varit och gjort vid fossingarna. Nåja får vänta och se några dagar om det blir bättre av lite vila?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards