azcaban

Alla inlägg under maj 2012

Av Tina - 31 maj 2012 20:21

Nu har lilleman kommit ut på grönbete med två polare, Sune och Toppi. De verkar trivas ihop. Azcis har fullt upp med att spana in kossorna på andra sidan stänget, Sune och Toppi spanar lika mycket de me men mest efter vad det är Azcis glor på haha. Tycker vi kan släppa in några får i hagen också så han vänjer sig vid luddbollarna. Att han inte kan fförstå att de är snälla, han kan knappast ha sett Lambireklamen på tv. Får bestämt introducera honom i tv:ns värld:-)
Karin jag har inte testat alla dina förslag.. kan säga att martingal har jag också täkt på. Vi får se vad han tar sig för imorgon:-)
Tjo och tjim och grönstim.

Av Tina - 27 maj 2012 22:40

De senaste dagarna har lilleman fått behandling med vattenslangen. Mycket riktigt som jag trodde hade han glömt att han inte dog dagen innan av vattnet och inte hellre tredje dagen trodde han att han skulle överleva. Men hör och häpna han gjorde det:-) Iallafall så springer han inte över mig även om han är rädd för vattnet som han provade med första gången så på så vis går det framåt:-)

Fåren är han också dödligt rädd för haha. Första gången kom jag inte förbi han sprang bara baklänges. Lyssnade inte på myggan som satt på ryggen. Fick gå hem men jag ger mig inte sååå lätt.. Ut dagen därpå men med spö i handen..Ja bak provad han bara att gå två ggr sen fick han gå uppåt istället. Inte alls mycket men lättade fram gjorde han och förbi kom vi till sist. Men betyget är inte godkänt än. Och nu när jag börjat begära lite mer av honom i padocken så visar han humör och ikväll stegrade han högt och ganska många gånger. Skam den som ger sig. Fram fick han gå och till sist så gick han fint tyckte jag. Haha lilleman har minsann humör och försöka skrämmas kan man väl få göra, tycker han iallfall, åtminstone är det roligare än att jobba. Och vilken fart där har blivit i killen. Nu jäklar kan han länga lite på steget i traven och det går fort mellan varven. Ingen cykling baklänges här inte och det är kul!!Var ute och red me sambon och då fick han länga mycket ute i skogen och när han gjorde det fick han så mkt beröm så nu tror han att man jämt ska springa fort, han är så rolig:-D
Ja det går lite fram och lite bak men det är väl så det ska vara:-) På det stora hela så tycker jag att han har utvecklats bara på dessa veckorna. Och humöret kan jag ju inte klandra honom för, det har ju jag me :-D
Bushäst men ack så go haha, ja man kan inte göra mycket annat än och skratta åt busungen:-)
Imorgon är det nya tag och träning på förhållningar. (det gick lite väl fort ikväll;-) )
Haha kan ni tänka er vi cyllar inte baklänges längre tjoohoo:-D 

Av Tina - 25 maj 2012 13:17

Igår blev lilleman väldigt varm av att klättra i skidbackarna. Men skötte sig fint. Dock hade vi lite problem med fåren. Han blir som förbytt när flocken kommer galoppandes mot oss haha..den store skiten är så rädd för småskitarna..Kanst. Iallfall fick han bli badad me svamp och vatten, sen gav jag mig även på vattenslangen som han är dödligt rädd för. Men det gick :-) Tjurskallig och envis som jag är som min kära sambo säger haha:-) Jag ger mig inte i första taget och Azcis dog inte..men det vet jag då rakt inte om han kommer ihåg till nästa gång vattenslagen åker fram hihi..vi får väl se:-)  
Bildbeviset är tillägnat dig Karin !! Kram från oss :-)

Av Tina - 19 maj 2012 16:05

Igår var jag och sambon ute och red en tur i skogen. Det gick bra tyckte jag, blev både trav och galopp. Han har ju liiiite lättare för att gå fram när det är en annan häst med, mkt att titta på fortfarande men han går iallfall fram. Lite draghjälp:-)..sen fick han gå på en skogsväg med vatten i båda hjulospåren så han fick hålla sig i mitten. Det var allt lite räligt men det var lika bra att ta sig över så fort som möjligt och hänga på andra hästen så man inte blev helt själv i skogen. Haha jag väntade nästan att det skulle bli ett megahopp i skogen men icke..han gick fint. På slutet blev han trött, ruska på huvdet och börjar snubbla. Men jag är nöjd med dagen. Känns så kul att få rida sin egen fina häst. Och vilken utsikt jag har där uppe. Är ju inte så van vid att se så långt ut över åkrarna haha:-) Blev ingen ridbild idag..svårt att rida och fota samtidigt :-) 

Av Tina - 17 maj 2012 22:17

Idag var jag så uppe för första gången efter skor och nyinförskaffat träns:-) Jisses fullträns var nästan för litet;-)...får bli xfull nästa gång:-D.
Pigg häst som skuttade lite me Tina idag, men inga problem och bryta, bara väldigt roligt med pigg och glad häst idag och han gick bra.
Han har tagit sig lite också märkte jag på sadelgjorden idag, har jag iof sig tyckt men fick det verkligen bevisat idag hehe:-)
Snyggingen i sitt nya träns..nu är det bara bett, sadel, benskydd, schabrak, täcke kvar. Sen har jag pimpat honom precis så som jag vill ha det..och det blir i grimmans färger för han klär så bra i dem:-)


Tränset är brett i nacken för att minska tryck och me mjuk stoppning. Utskuret för öronen och smala remmar i övrigt, tycker jag blev snyggt  


Var också och spanade in lite hoppträning igår på en klubb i närheten. Inte min melodi alls :-( Trolleholm ligger klart bäst till..men sååå långt bah..nåja vi får se till hösten..wii spännande tihi..ska jag hoppa på min häst..konstig känsla detta är..har fortfarande inte vant mig. Blir lika förvånad varje gång jag ser honom i hagen och tänker. Men jösses är den där fina hästen verkligen min haha..


 
Spanar på brudarna som har race i hagen och han undrar lite varför han inte får raca me dem utan ska stå still o bli fotad..jädra tjat om att stå still, det är en aningens trist.
 
Utskuret för att öronen ska trivas bättre. Om nu öron trivs eller ej det vet jag ju inte? 

 

Lite bling bling i pannremmen förståss..Ingen äkta pimpning utan bling bling:D

Av Tina - 7 maj 2012 21:53

N
Så jäkla grannt det blev:-) ...har fått gå nära kossorna idag. Men de vågade aldrig snusa på honom fast han vågade sticka in hela näsan hos dem..haha fast flög ut lika kvickt igen när kalvarna bockade och sprang omkring där inne. Nyfiken men usch lite rädd ändå:-) Men så otroligt cool ändå. Går att kommunicera trots att han är rädd. Hoppar aldrig på dig eller flyr iväg. Så himla nice.ja allt är nice med honom!!
Puss o kram och godnatt <3 

Av Tina - 6 maj 2012 19:56

Har inte varit i stallet så mycket idag tyvärr men lite hann jag allt fota på myshästen ändå. Längtar till imorgon så jag kan få puss och krama på honom igen. Måtte natten gå kvickt!!

 
 Hmm vad gör du där nere i gräset..?

I  

Nyfiken i en strut.
 
Ligger ner i gräset o fotar Azkis och inte ett dugg rädd..skönt att han är så cool:-)
   

Inspekterar lite skor. Vet inte vad det är med unghästar och skossor?


Fluff håller vakt utanför hagen. Sitter som ett ljus.  

Av Tina - 5 maj 2012 22:02






J

  Spanar på får

 

Äta lite..myycket gräs:-)


   

Nyfiken på vad jag gör..måste spana in


   

Inspekterar kameran, går kanske att äta.


Spana lite mer på fåren och hästarna i hagarna intill. Varför vill de inte komma och leka me mig? Jag är ju världens goaste!


Otroligt söt :-)     

-------------------------
Jösses vad jag har svårt för att slita mig från denna skönhet. Vill bara vara hos honom hela tiden. Svävar fortfarande på moln och jag kan inte sluta le. Idag har det införskaffats mat och vattenbaljor till lilleman. Massa besök i hagen med kel, pussar o kramar förståss. Han kommer tröttna på mig inom en vecka tror jag hehe..men jag får muta honom me morötter helt klart :-) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards